feel free to leave comment


Monday 19 March 2012

cannot

malam ditemani esak tangis,sendu sahabat serumahku dan aku sendiri.
apa yang membelengu kami aku tak pasti. cuma yang aku pasti aku sendiri.
aku rasa ini!

aku rasa pedih.
apa yang aku nak buat aku tak dapat buat.
tahu macam mana rasanya?
macam tahan kentut selama sehari..
terseksa. ya! itulah jawapannya.

dulu aku tak semacam nie.
aku dapat buat apa aku nak.
sekarang tak lagi. yang aku mampu
cuma bersabar bertahan dan kuat menerima.

aku baru nak buat ini.
jawapannya tak boleh. sebab? aku tak pasti
yang aku tahu untuk masa depan mungkin.
sabar aku masih kuat. usah pedulikan aku

ini hanya luahan aku yang menahan sakit terlampau.
sakit ini tak mampu dikongsi oleh sesiapa.
hanya aku seorang merasa sakit itu
sakit yang kadangkala membawa ke suluruh jiwa dan raga.
yang hanya aku mampu lepaskan air di tubir mata itu.

aku rasa tenang sebentar. ya! sebentar cuma.
semacam tidak mampu tahan senyum hambar ini.
tapi masih aku kuat menghadapi. mungkin!

aku nak buat itu tapi aku tak mampu.
aku hanya aku. yang masih setia begini.
masih mampu masih kuat dan masih sabar.
kerana NYA aku kuat...

aku baru nak buat itu tapi sudah diberi petanda
aku berhenti tergamam terdiam.
aku sebak aku merana sendiri. hati ini hancur
aku terus lenyapkan semuanya. biar aku cari damai di hati sebentar

usah pelik usah risau. cuma sebentar.

No comments:

Post a Comment